Miért hasznos a CRM?

A számlázó programból bizony nem derül ki, mi történt az értékesítés előtt, ki a beszerzési döntéshozó. Nem derül ki, hogy mennyire elégedettek szolgáltatásunkkal, termékünkkel, és az sem derül ki, hogy volt-e reklamáció, és azt hogyan kezeltük. Ezen információk nélkül annyit látunk, hogy mennyi bevételünk és kiadásunk volt.
A vezető nem tájékozott olyan kérdésekben, amik nagymértékben befolyásolják a cég sikerességét és a munkavégzés hatékonyságát.

Kinek érdemes PS CRM-rendszert bevezetnie?

Azoknak, akik

  • ügyfelekkel dolgoznak,
  • ahol több munkatárs is kapcsolatban áll a cég partnereivel és fontos, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos információk, dokumentumok jogosultság függvényében egy helyen együtt megtalálhatóak legyenek;
  • szeretnék kiküszöbölni a munkatársak szabadságolása, betegsége esetén felmerülő információáramlási zavarokat,
  • szeretnék napra készen követni munkatársaik feladatait, és szeretnék pontosan, tervezetten látni az elkövetkezendő hetek teendőit, várható eseményeit.
  • szeretnék hatékonyabbá tenni az ügyfélkommunikációt.

Mit tud a PS CRM?

Az Ügyfélkapcsolati rendszer biztosítja mindazokat az eszközöket, amelyek segítségével a napi üzletmenettel kapcsolatos ügyfél-információk összegyűjthetők, rendszerezhetők, tárolhatók és elemezhetők, egyrészt az áttekinthetőség, másrészt az ügyfelek megtartása érdekében. Főbb funkciók:

  • Ügyféladatok központi nyilvántartása;
  • Ügyfélkapcsolat támogatása: Körlevél, Körfax, KörSMS;
  • Dokumentumkezelés: az ügyfelekkel kapcsolatos összes dokumentum elektronikus kezelése, tárolása; többszintű csoportosítási és kategorizálási lehetőséggel;
  • Feladat/Ügy -kezelés: ügyfél-élettörténet (nyitott és lezárt ügyek), Ütemezett ügyfélesemények;
  • Feladatok/Események áttekintése igény szerint (Partner nézet, Munkatárs-nézet, Időrend nézet, Munkafolyamat–nézet); 
  • Ügyfél reklamációk kezelése (ki nyújtotta be, mikor, mivel kapcsolatosa, ki oldja meg, milyen határidővel, mi az aktuális státusz)
  • Minőségbiztosítási rendszer dokumentálási folyamatának egyszerűsítése;
  • Vezetői információk (Paraméterezhető reportok, listák, jelentések)

CRM ”mellékhatások”

Számítani kell arra, hogy a PS–CRM rendszernek is vannak ”mellékhatásai”, és pedig:

  • Az ügyféladatokat és ügyfelekkel kapcsolatos eseményeket rögzíteni kell, azok nem fognak maguktól bekerülni a PS–CRM rendszerbe;
  • A PS–CRM rendszer bevezetés magával vonhatja a belső vállalati munkafolyamatok ésszerűsítését, megváltoztatását;
  • A munkatársak nem mindig szeretik, ha tevékenységük nyomon követhető és hatékonyságuk mérhető.